פרסום בגוגל - PPC

קידום ממומן הוא פרסום במנועי חיפוש באמצעות מודעות עליהן המפרסם משלם פר לחיצה. הקידום הממומן עובד בשיטת PPC או Pay Per Click, תשלום לקליק, PPC היא שיטת מודל פרסום באינטרנט שנועדה להביא תוצאות פרסום מיידיות בגוגל. ניתן להקים קמפיין מודעות בזמן קצר ולהפנות אנשים לאתר העסק שלכם או לעמוד הנחיתה שלכם. שיטת פרסום זו מתקשרת בדרך כלל למודעות גוגל ומודעות Bing, אך גם רשתות חברתיות כמו פייסבוק וטוויטר אימצו את PPC כאחד מדגמי הפרסום שלהם.

“Google ads”, מערכת הקידום הממומן של גוגל, מציגה במנוע החיפוש מודעות ממומנות על ידי מפרסמים המפנות לאתרים או עמודי נחיתה בעת החיפוש בגוגל. PPC כשמו הוא, תשלום פר קליק, עובד בצורה שבה המפרסמים משלמים רק בעבור המודעות שנלחצו על ידי הגולשים ללא קשר לכמות הצפיות במודעה עצמה. עם זאת, Google ads מציגה את מודעות המפרסמים בראש העמוד, מעל התוצאות האורגניות ובכך גורמת לחשיפה מקסימלית של כל מודעה במנוע החיפוש.

מלבד החשיפה בראש העמוד, אחד המאפיינים העוצמתיים ביותר של הפרסום הממומן הוא האפשרות להציע את המוצר שיש למפרסמים באופן מיידי. המפרסם מקבל החזר השקעה כבר בימים הראשונים של הפרסום בשונה מתהליך קידום אורגני (קישור) שבו ההשקעה היא לטווח ארוך.

PPC מוכרת כאסטרטגיה המבוססת על חיפושים של מילות מפתח וביטויים במנוע החיפוש. בדומה לקמפיינים אחרים, השיטה עובדת בצורה של מכרז. מפרסמים המעוניינים לפרסם את המוצרים או השירותים שלהם מציעים במנוע החיפוש ביטויים למילות מפתח הרלוונטיות לשוק היעד שלהם.

בתחילת הקמפיין השיווקי אנו יושבים יחד איתך כחלק מבניית התכנית העסקית ובוחרים בעבור אילו מילות מפתח, קרי “ערך חיפוש”, אנו רוצים להציג מודעות ודנים באפשרויות השונות אודות המחיר שניתן לשלם על כל מילת מפתח. כאשר גולש מחפש “ערך חיפוש” מסויים, גוגל בודקת אילו מפרסמים הגדירו מראש שהם מעוניינים להציג מודעה בעבור “ערך חיפוש” זה ומבצעים מכרז פנימי בין המפרסמים והמודעות שהם מציגים.

בקידום הממומן על כל מילת מפתח יש בדרך כלל מספר גדול של מתחרים, אלגוריתם הפרסום של גוגל מחשב את הצעות המחיר המקסימליות של כל מפרסם בתוספת של פרמטרים נוספים כמו: איכות דף הנחיתה, איכות המודעה ועוד. הפרמטרים הללו קובעים בסופו של דבר את הדירוג של כל מודעה מול המודעות האחרות שמתאימות לאותו “ערך חיפוש”. הדירוג נקרא Ad Rank. לדוגמא, “Quality Score”, ציון איכות, הוא רק אחד מהפרמטרים שקובעים את מיקום המודעה.

לערוץ השיווק של הקידום הממומן יש כמה יתרונות, מעבר לתוצאות המהירות, ניתן למקד את קמפיין השיווק לפי מיקום גיאוגרפי ומילות מפתח ספציפיות. יתרה מכך, מפרסמים יכולים לבחור באילו ימים ושעות יופיעו המודעות בתוצאות החיפוש. בנוסף לכך שהמפרסם מגדיר את העלות לקליק, הוא גם יכול להגדיר את התקציב היומי וכמו כן לעקוב אחרי הקמפיין ולשדרג אותו באופן תמידי.

פרסום בגוגל PPC

שאלות נפוצות

הקידום הממומן מתמקד במטרות קצרות מועד. לפיכך המאפיין הבולט ביותר של שיטת התשלום פר קליק היא העובדה שהתוצאות הן מהירות, כלומר מיד לאחר אישור הקמפיין. להבדיל מתהליך הקידום האורגני שתוצאתיו נמדדות לטווח הארוך, הפרסום הממומן מאפשר החזרת השקעה למפרסמים כמעט באופן מיידי. הקידום הממומן הוא הדרך המהירה להגיע לעשרות אלפי לקוחות פוטנציאליים ברשת.

העלות של קידום אתרים ממומן משתנה בהתאם לפרמטרים שונים ובהתאם למטרות המפרסמים, יעד המשווק, הענף אליו העסק שייך ובעיקר התחרות הקיימת בו הם גורמים המשפיעים על התקציב שיש להשקיע בקידום הממומן.

העלות עבור הקידום הממומן מתחלקת לשני תקציבים. התקציב הראשון הוא עבור גוגל. כל מפרסם מגדיר את התקציב היומי אותו הוא מוכן לשלם לגוגל, בהתאם לכך גוגל מחשבת את דירוג המודעה. התקציב השני הוא עבור מקדמי אתרים שמוסמכים בניהול קמפיינים ברשת.

אנו בתור חברת קידום אתרים מקצועית מנהלים עבורך קמפיינים בצורה מקיפה ומשתמשים בכל הכלים הדיגיטליים העומדים לרשותנו. על מנת לנצל את המירב מהתקציב של הקידום הממומן עדיף לא לעשות זאת באופן עצמאי.
ככל שעולה ההשקעה בתקציב עבור הקידום הממומן כך גם הדירוג אותן מקבלות המודעות מגוגל.

למעשה, העלות של הקידום הממומן נמדדת גם לפי רצון המפרסם, האם העסק מעוניין רק בחשיפה או ברווח כספי ממשי. ככל שהתקציב ליום גבוה יותר כך המיקום של המודעה טוב יותר.

מי שמחפש תוצאות מהירות והחזר השקעה כמעט מיידי הקידום הממומן הוא ערוץ השיווק המושלם עבורו. עסקים חדשים או עסקים שרק התחילו לשווק בעולם הדיגיטל בדרך כלל שואפים לתוצאות מהירות כדי להחזיר את ההשקעה ולפתח את העסק.

הקידום הממומן הוא הדרך המהירה ביותר להגיע ללקוחות פוטנציאליים דרך הרשת, לכן הוא טוב במיוחד עבור עסק צעיר שמעוניין לפנות לקהלים חדשים וליצור שטף של לקוחות המגיעים באמצעות השיווק הדיגיטלי.

בגלל התוצאות המהירות, היתרון של הקידום הממומן עבור עסקים מתפתחים היא האפשרות לבחון באמצעות מודעות ממומנות, האם באמת הקידום הממומן של גוגל עובד עבורם. קבלת תוצאות מהירות מאפשרת למפרסמים לבצע שינויים בקמפיינים לפי צרכיהם על מנת להגדיל את החשיפה, ההקלקות והלידים.

הקידום הממומן יכול להתאים גם לעסקים וותיקים ומבוססים. שילוב נכון של קידום אורגני וקידום ממומן יכול להביא לצמיחה עצומה בפעילות הדיגיטלית. על מנת לכסות את מירב הפוטנציאל השיווקי האפשרי ברשת, אנו ממליצים לשלב קידום אורגני SEO יחד עם ממומן PPC כדי לבנות נכס פעיל לטווח הארוך. הקידום הממומן מאפשר תוצאות מהירות של הכנסות ולקוחות בזמן שמחכים לתוצאות של הקידום האורגני.

כמו כן, בשל החשיפה העצומה לה זוכות המודעות הממומנות, ללא קשר לגודל או ותק העסק, הקידום הממומן טוב ומתאים למטרות פרסום קצרות טווח כמו מבצעים זמניים, מבצעי חג, השקות ואירועים וכדומה.

🥳LETS GET SOCIAL