קידום אתרים ממומן SEM

שיווק וקידום אתרים ממומן PPC בפלטפורמת ADWORDS של גוגל

קידום אתרים ממומן PPC/SEM

 

כשמדברים על קידום אתרים ממומן, לרוב מתכוונים לקידום במנועי חיפוש, בראשם גוגל וברשתות חברתיות, בראשן פייסבוק.

 

תחום ה-PPC הפך לכל כך יעיל ומבוקש, שהוא הפך למילה נרדפת לקידום ממומן אך הוא בעצם רק טכניקה אחת מתוך כמה טכניקות שיעזרו לעסק שלך להיחשף.

 

שיטות לקידום אתר באופן ממומן

 

  • עלות לקליק (PPC) – הכוונה היא פרסום מודעה ממומנת שתופיע כשמשתמש מחפש ביטוי מסוים במנוע חיפוש או שמשתמש נחשף אליו ברשת חברתית ורק אם המשתמש לוחץ על המודעה – מחויב המפרסם בתשלום לפלטפורמה המפרסמת.

 

  • עלות לאלף חשיפות (CPM) – שיטה נוספת על פיה המפרסם ישלם לפלטפורמה בה הוא משתמש לפרסום רק לאחר שמשתמשים ייחשפו למודעה 1000 פעמים. ברוב הפלטפורמות, המפרסם יכול לבחור הגבלת כמות חשיפות לאותה המשתמש כדי לא להימאס על הגולש.

 

  • עלות לפעולה (CPA) – תשלום פר פעולה, כלומר – המפרסם והלקוח שלו (בעל העסק) מסכמים שיגיע למפרסם תשלום בכל פעולה שמבצע גולש, למשל: תשלום על כל ליד שמגיע למערכת מהמודעה, או תשלום על כל רכישה שמבצע לקוח וזה יהיה סכום מסוים או אחוזים.

כמה עולה לפרסם בקידום ממומן

כל שיטות התשלום על פרסום ממומן מתחלקות לשני חלקים:

תשלום לפלטפורמה המפרסמת

תקציב הפרסום עצמו. הכוונה היא לכמה כסף אתם מוכנים להוציא על הפרסום בפועל של המודעה\ות ללא תשלום למפרסם. לרוב התקציב מחושב לפי סכום יומי וכיוצא מזה – סכום חודשי.

 

לדוגמא: אם הקצבתם 100₪ ליום כתקציב פרסום, בחודש בעל 30 ימים תוציאו בערך 3000₪ (בערך מפני שמבחינת גוגל – בחודש יש 30.4 ימים מפני שהוא מחשב ממוצע עם חודשים קצרים יותר).

 

תשלום למפרסם

מעבר לתקציב הפרסום, עליכם לקחת בחשבון את עמלת\משכורת המפרסם. למפרסמים סכומים שונים שנעים בין 1500₪ בחודש ועד 10,000₪ בחודש ולפעמים אף יותר – תלוי בסדר גודל הפרסומי.

 

הכוונה היא שאם מפרסם מקבל לקוח שהוא חברה גדולה שצריכה התעסקות יום-יומית בכמה קמפיינים במקביל – הרי שהעבודה מרובה ועל כן התשלום יהיה גבוה יותר, שכן רוב המפרסמים נוהגים לגבות תשלום על כל קמפיין.

 

עם זאת, אם יש לכם עסק קטן, יש יותר סבירות שתריצו בין קמפיין אחד לשניים ועל כן גם התשלום למפרסם על פי שיטה זו יהיה נמוך יותר.

תשלום תלוי נישה

אתם בטח שואלים את עצמכם – אז כמה עולה כל קליק או כמה עולות 1000 חשיפות?

 

מחיר לקליק או לחשיפות נקבע ע”י הפלטפורמה המפרסמת, שעושה שקלולים פנימיים (וחסויים לנו) שמחשבים את רמת התחרות על ביטוי או קהל מסוים ואת המחיר שמציעים המפרסמים השונים.

 

לדוגמא: אתה בעל פיצריה ואתה רוצה לדעת כמה עולה קליק של גולש על הביטוי “פיצריה בחיפה” כשהוא מחפש אותו במנוע החיפוש של גוגל. המפרסם יכול לבדוק את הנתונים הללו בשבילך.

 

בנוסף, המפרסם יכול לעשות חקר מילות מפתח ולבדוק באמצעות כלים שונים אילו ביטויים נוספים פופולריים בנישה שלך ועל כן, להעריך מה יהיה תקציב הפרסום החודשי שלך בממוצע.

דחיפה ומשיכה

כשמזכירים את “שיטת הדחיפה” בהקשר פרסומי, מתכוונים לפרסום שהגולש לא ביקש לראות. השיטה הזו היא לרוב שיטת אלף החשיפות.

 

כשהמפרסם בוחר קהל יעד לפרסום בפייסבוק לדוגמא, יש ביכולתו להגדיר את תכונות הקהל והתנהגותו, למשל: נשים נשואות, בין הגילאים 18-25, שאוהבות בשמים.

 

התוכן המפורסם שלנו, בהתאם לתקציב כמובן, יפורסם לחלק או לכל האנשים בקהל שבנינו, אך האנשים שראו את הפרסום לא חיפשו אותו או ביקשו בו, הם פשוט נכנסו לקהל שנבנה על ידי המפרסם עפ”י מעורבות שלהם בפייסבוק, אליה למפרסם יש גישה חלקית.

 

שיטת המשיכה” לעומת זאת, היא משהו שהמשתמש חיפש ספציפית. למשל: חיפשתם בגוגל “מנעולן בבאר שבע”, הופיעו לכם כמה תוצאות ולחצתם על אחת המודעות שהכי נראתה לכם.

 

פה בעצם קיבלתם מענה לצורך שחיפשתם ועל כן – אתם נמשכתם.

 

מה יותר עדיף לכם

גם לשאלה הזו התשובה עלולה להיות – תלוי מה התחום שלכם וכמובן תלוי מה המטרה. יש עסקים שמטבעם יפורסמו בצורה יותר “חלקה” בגוגל וחלקם יותר בפייסבוק. יש עסקים שהם מאוד ויזואליים, למשל עסקי יופי – להם יש פוטנציאל גדול באינסטגרם וכו’.

 

יכול להיות שכמה פלטפורמות ביחד יספקו תוצאות טובות ושטף גדול של לקוחות. איך נדע מה הכי טוב?

 

כל מפרסם מקצועי ידע להגיד לכם את הביטוי הבא: “ניסוי ותהייה”. לא תמיד תוכלו לצפות באיזו פלטפורמה תקבלו תוצאה פרסומית טובה יותר. נשאר רק לנסות, לבצע TEST, אופטימיזציה אדוקה ולבחון את התוצאות בסופו של דבר.

איך עובד פרסום ממומן?

על כל תחום או נישה מסוימת, יש בדרך כלל הרבה מאוד בעלי עסקים באזור שלכם, בעיקר אם זה אזור מאוכלס היטב. אז איך בדיוק נביא אתכם להיות במקומות העליונים והבולטים לגולשים?
 
כל מפרסם, על פי מחקר מילות המפתח שביצע על הנישה שלכם ואולי גם על פי מחקר מתחרים, ידע לתת את הצעת המחיר המתאימה לפלטפורמה עליה הוא מפרסם. הצעות המחיר מכל המפרסמים על ביטוי בזמן נתון נקראת “המכירה הפומבית”.
 
במנוע החיפוש של גוגל למשל, קיימות עד 7 תוצאות פרסום ממומנות – עד 4 בראש הדף ועד 3 בתחתית. אתם בטח חושבים שאם תשלמו הכי הרבה – אתם תהיו במקום הראשון. אז זהו – שלא כך הדבר.
 
כדי להגיע למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש של גוגל, המפרסם יצטרך לעמוד בלא פחות מ-200 פרמטרים שונים של גוגל, על פיהם ידרג גוגל את המפרסם ויחליט אם הוא רלוונטי לביטוי אותו הוא מפרסם, אם האתר אליו המפרסם מפנה הוא בעל חוויית משתמש ראויה, אם מהירות הטעינה של האתר שלו קצרה ועוד המון שחלקם בכלל לא ידועים למפרסמים.
 
על כן, עבודת הפרסום הממומן היא תעשייה שלמה ומסובכת ורצוי לתת לאנשי מקצוע לבצע אותה. יש לציין שגם אם עמדתם בכמה פרמטרים מרכזיים, אתם עלולים לא להופיע בראש התוצאות ולצורך העניין – בתוצאות בכלל. האלגוריתמים של גוגל בסופו של דבר הם הבוס.
 
בפייסבוק השיטה דומה אך שונה – מפני שפייסבוק היא רשת חברתית מרכזית ולא מנוע חיפוש מרכזי ועל כן, הפרסום לא יופיע בתוצאות החיפוש בפייסבוק אלא לרוב ב-NEWS FEED – המקום בו רוב המשתמשים גוללים ומתעדכנים. כך לרוב גם ברשתות חברתיות אחרות כגון:
  • אינסטגרם
  • גוגל+
  • יוטיוב
  • טוויטר
  • פינטרסט

א.ד מדיה יבצעו את עבודת הפרסום בשבילכם


אנחנו כאן כדי להיות הטייס האוטומטי שלכם. המחירים פיירים לחלוטין, היחס חם, התשוקה לתחום שלנו היא גדולה ואנחנו משלבים מקצוענים אמיתיים.

אתם יותר ממוזמנים לצור עמנו קשר ולשאול כל שאלה לעומק - נשמח לתת לכם ייעוץ בסיסי בחינם ולעזור לכם להגיע להצלחה המיוחלת

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן